nové férová móda.jpg
Dodání i na Slovensko
Možnost bezplatného vrácení 
Odeslání do dvou dnů
logo_posta.jpg

Aktuality


Novinky od No Nasties
novinky v e-shopu

Zimní péče o pleť
článek

Objednávky z No Nasties
objednávka zboží od výrobce

Novinky od Sak Saum
novinky v e-shopu

Den nekupování ničeho
článek

Novinky od TukTuki

Chcete dostávat informace o novém zboží, akcích a dalších aktualitách z TukTuki? Přihlaste se:
Opište prosím kontrolní kód "3955"

Oběti z Rana Plaza se dočkají plného odškodnění

Vyhráli jsme! napsala v pondělí na svůj facebook organizace Clean Clothes Campaign. Po více než dvou letech se podařilo vybrat částku 30 milionů amerických dolarů, která je podle Mezinárodní organizace práce (ILO) potřeba k odškodnění pozůstalých a obětí z neštěstí v Rana Plaza.
Továrna Rana Plaza v bangladéšské Dháce se zřítila v dubnu 2013 a ve svých troskách pohřbila na 1200 obětí. Ihned po katastrofě začala ILO jednat s oděvními značkami, které v továrně vyráběly, o odškodnění přeživších a obětí. Pro tyto účely byl zřízen speciální fond, do nějž bylo nutné sehnat částku 30 milionů USD. Právě tato suma je podle ILO nutná k pokrytí lékařské péče pro zraněné a odškodného pro pozůstalé.

Prvních dvacet milionů se ve fondu nakupilo rychle, další peníze se ale sháněly jen ztuha a často za pomoci tlaku spotřebitelů. Především na začátku letošního roku sílil tlak na společnost Benetton, která zatím do fondu nepřispěla, i když přímo v továrně Rana Plaza šila své výrobky.
Přispěvatelé a výše darů nebyly nikde zveřejněny, záleželo na samotných společnostech, jestli budou svou účast na kompenzaci veřejně deklarovat. Šušká se proto, že mnoho oděvních značek přispělo jen velmi symbolickými částkami, aby se mohly hrdě zařadit na seznam dárců a očistit tak své jméno v očích zákazníků.

Díky možnosti darovat anonymně není také známo jméno posledního dárce, který poslal částku 2,4 milionů dolarů potřebnou k dosažení určené třicetimilionové hranice.

„Je to velké vítěztví,“ nechala se slyšet Ineke Zeldenrust z organizace Clean Clothes Campaign, „značky, které mají dohromady roční obrat přes 20 miliard dolarů, potřebovaly dva roky a velký tlak veřejnosti, aby daly dohromady částku 30 milionů. Svědčí to o nedostatečnosti dobrovolné a přirozené sociální zodpovědnosti firem. Do budoucna bychom měli zajistit, aby oděvní značky a výrobci samozřejmě a automaticky odškodňovali oběti případných katastrof a ne aby jejich zodpovědnost byla spíše podlehnutím tlaku veřejnosti“.

Většina z obětí už dostala alespoň část slibované finanční kompenzace. Ta se začala vyplácet ve splátkách od září 2014.
 
Bangladesh-Building-C_medi-833x540.jpg
11.06.2015 21:58:29
mnes
 
TukTuki, férová móda
www.tuktuki.cz
info@tuktuki.cz
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one