nové férová móda.jpg

Aktuality



Novinky od No Nasties
novinky v e-shopu

Voňavá kosmetika z Arménie
novinky v e-shopu

Výprodej pánských triček
trička za směšných 250 Kč

Srpnové akce
TukTuki na akci

Šaty s africkou duší
novinky v e-shopu

Novinky od TukTuki

Chcete dostávat informace o novém zboží, akcích a dalších aktualitách z TukTuki? Přihlaste se:
Opište prosím kontrolní kód "1526"
1aa1c10364.jpg
"Každý nákup je volba", "Díky, že podporujete změnu", "Šťastnější farmáři, zdravější komunity a čistší planeta", to jsou jen některé z hlášek, kterými indická značka No Nasties zdobí své výrobky. A nejedná se jen o planá prohlášení.

Aby bylo jasno: Indie je poměrně rozporuplná země. V klimatizovaných kancelářích pracují za poměrně slušné peníze zástupy ajťáků i špičkových vědců, zatímco pod jejich okny žebrají děti a dělníci a dělnice šijou ve sweatshopech naše oblečení do obřích řetězců. 
Zakladatele značky No Nasties zvedla ze židle informace o tom, že jen v Indii spáchá každých 30 minut sebevraždu jeden farmář. To je celkem 250 000 farmářů za 15 let, a to už je i na miliardovou zemi hodně. No Nasties si řekli, že zkusí alespoň několika farmářům jejich životy zlepšit a vrhli se proto do férového zemědělství a záhy i do férového podnikání. Chtěli přijít s alternativou, která nebude své zákazníky nutit změnit styl, ale přinese stylovou módu v udržitelném provedení.

A to se No Nasties podle mě dost povedlo. Nejvíc mě na jejich práci baví, že mají pod palcem celý proces výroby - od semínka bavlny až po hotové tričko. No Nasties spolupracují s farmáři (z nichž žádný zatím nespáchal sebevraždu), kteří pro ně na organických farmách pěstují bavlnu. Ta se díky nulovému používaní pesticidů i férovým pracovním podmínkám pyšní certifikáty GOTS (Global Organic Textile Standard) a Fair Trade. Ve vlastní dílně pak bavlnu přetváří v designové kousky, které nosí lidé po celém světě.

Za značkou No Nasties stojí skupinka nadšených mladých indických podnikavců, kteří svým byznysem přispívají (kromě radosti a sexappealu svých zákazníků) k rozvoji komunit a vesnic, s nimiž spolupracují. Certifikace Fair Trade International zaručuje, že v ceně každého výrobku je započten i tzv. sociální příplatek - částka, která putuje do komunitního fondu určeného na rozvojové projekty. Jak s nimi jednotlivé vesnice a komunity naloži, je na nich. Někdo z peněz sponzoruje místní školu, jinde vykopou studnu, někde rozšíří podnikání nebo nakoupí nové stroje. Důležité ovšem je, že o využití těchto peněz rozhodují sami zaměstnanci, přičemž peníze slouží i ostatním lidem žijícím v blízkosti továrny či farmy.
nonasties_different.jpg
kolkata-2_1024x1024.jpg
kolkata-4_1024x1024.jpg
kolkata-5_1024x1024.jpg


TukTuki, férová móda
www.tuktuki.cz
info@tuktuki.cz
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one